Fisura Bobot from  eCLIMB.ro
Grad artificial: A0
Cotatie clasica: 5B
Grad impus: 6+
Grad la rootpunkt: 8+ 9- (ESTIMAT)
Calitatea asigurarilor: bune
Calitatea stancii: buna

Traseul Fisura Bobot se afla in Coltul Bobot, situat la la kilometrul 25, in stanga drumului (cum pleci din Baile Herculane), .

Starea treseului: asigurari bune, pe alocuri pitoane ruginite (nesigure) datorita efectului de electrocoroziune, regrupari bune, stanca compacta, dar pe alocuri murdara;

Lungime: 4LC si 1/2 (merge si din 4);

Dificultate: 7+/ 8- la liber, 5B cu 6+ cu A0 la clasic;

Timp de pacurgere: 3-4 ore;

Retragere: poteca de pe stanga Coltului;

Ajunsi la baza Coltului Bobot, traversam raul la circa 150 de metri in amonte. In functie de perioada in care se doreste parcurgerea traseului, pot fi intampinate dificultati la traversarea Cernei (nivelul apei si temperatura sunt elmente ce trebuie luate in seama). Aflati in cealalta parte a raului intrarea in traseu este usor de identificat.

Prima lungime de coarda este usoara, dar delicata, mergand sinuos cand pe stanga, cand pe dreapta fisurii. In aceasta portiune stanca este murdara, impunand atentie sporita. Dupa circa 20 de metri se regrupeaza comod la baza unui diedru cazut.

A doua lungime incepe pe un diedru prafuit si cu asigurari proaste, continuand cu un traverseu spre dreapta pe sub o surplomba. Aceasta sectiune este urmata de o catarare usoara, oblic dreapta, pana la un copac. Din acest punct se schimba directia de mers catre stanga si, dupa alti 10 metri, se trece iar spre dreapta pana pe contrafort, unde se regrupeaza. De aici se merge circa 20 de metri pana la baza fisurii.

Lungimea a treia incepe pe o fisura verticala usoara, dar care devine din ce in ce mai dificila pe parcurs. Dupa circa 25 de metri se ajunge la baza unei fisuri mai proeminente care incepe cu o bavareza pe partea dreapta, dar care pe la jumatate isi schimba directia de mers catre stanga. Odata cu directia de abordare se modifica si dificultatea, devenind mai solicitanta. Fisura se termina cu o burtica usor surplombata (7+ 8- ) urmand ca la 5 metri sa gasiti regruparea.

Lungimea a patra incepe cu o fisura larga, usoara (5+). Dupa 7-8 metri aceasta fisura se ingusteaza si se surplombeaza, impunand cataratul la artificial A0 (cu miscari fine) pe pitoane nu tocmai bune de cazut in ele. Dupa aproximativ 7 metri de catarare in aceste conditii se continua traseul pe o fisura larga, oblic stanga, pentru inca 30 de metri. Regruparea se realizeaza pe o brana, la baza unui diedru inchis de circa 5-6 metri.

Ultima lungime este scurta si usoara (15 metri 5+) si se termina in varful Coltului Bobot.

Retragerea se face urmad poteca ce se vede prin spatele Coltului, pentru o scurta portiune din drum, apoi se coboara pe versantul din stanga pana la rau.

Recomand acest traseu pentru pasajul intalnit in lungimea a treia si sugerez sa fie incercat la liber (trecerea bavarezei de pe dreapta pe stanga incearca atat fizicul cat si psihicul). Lungimea a patra, cu exceptia pasajului artificial, este frumoasa si variata ca si metode de abodare.

Este foarte util sa aveti un set de nuci si 3-4 frienduri medii, pentru a intari unele pitoane ruginite intalnite in traseu.