eCLIMB.ro

Grad artificial: A1/A2
Cotatie clasica: 6B
Grad impus: 6+
Calitatea asigurarilor: decente, dar este necesar un set complet de nuci
Calitatea stancii: buna

Geolocatie:
Latitudine: 45.267984
Longitudine: 24.123361

VEZI PE HARTA

Poveste completa pe silvique.ro

Echipare. Traseul a fost refacut. Toate regruparile au cel putin un spit si pe fiecare lungime exista spituri. In afara de spituri mai avem cuie destul de ruginite si pene de lemn. Recomand un set complet de nuci.

Apropiere. De la cabana Cheia se traverseaza apa si se merge pe poteca marcata triunghi albastru. In locul in care se deschide un valcel in dreapta se paraseste poteca marcata si se merge in sus spre perete avand in dreapta Creasta Fotoreporterului. Dupa o scurta traversare la stanga pe la baza peretelui se ajunge chiar la baza traseelor Paianjenul Galben si Pasarea Phoenix. Scrie cu vopsea rosie.

1LC. Se urca pe un fel de branita in traversare stanga apoi se prinde un sistem de fisuri in sus. Catararea este foarte faina si se poate scoate la liber.

2LC. Se catara un diedru. Deasupra lui se iese pe teren mai usurel. Urmand linia logica a traseului oblic dreapta ajungem in regrupare pe o mica platforma.

3LC. Fata cazuta, apoi o portiune verticala si prindem o fisura tot pe fata cazuta. Catararea este superba. Continuam de-a lungul fisurii pana in regrupare.

4LC. Avem de depasit in forta o mica surplomba ce ne scoate pe o brana. Urmam bana spre stanga. In capatul acesteia pleaca un diedru absolut superb ce poate fi legat la liber.

5LC. Un sistem de fisuri. Plecarea se poate catara la liber dar apoi mai mult artificial.

6LC. Inca o lungime de artificial. Diedru, apoi se ocoleste surplomba prin stanga, inca o supromba ce se ocoleste prin dreapta si se prinde o fisura pe o fata cazuta. Aici a trebui sa folosesc o nuca pentru intaintare caci cuiul … a zburat.

7LC. Si inca o lungime de artificial. Probabil ca pote fi lucrat la liber insa eu m-am chinuit sa leg la liber primele 6lc asa ca aici am ramas fara gaz.

8LC. Traversare sub o arcada dreapta. Apoi se prinde o fisura in sus, se depaseste o supromba si se iese in regrupare. Aceasta lungime poate fi legata la liber.

9LC. Dupa primii metrii in care se depaseste o surplomba mica se ajunge pe o branita. Tendinta ar fi sa se mearga pe branita in stanga insa se traverseaza pe sub o arcada 1-2m in dreapta si se prinde o fisura foarte foarte frumoasa care se asigura la nuci maricele.. Dupa fisura mai cataram cati metrii si apoi avem de depasit inca o surplomba cu ajutorul unei pene de lemn care … se cam misca. Regrupam pe o brana mare de iarba la un copac.

10LC. Continuam drept in sus pe un fel de diedru spart. La inceput nu se vad si nu exista asigurari fixe, deci folosim nuci, insa mai sus apar si cateva cuie. Iesim deasupra Claii Strambe.

Retragere. Coboram de-a lungul crestei. Teoretic ar trebui ocolita Creasta Fotoreporterului. Apoi se coboara pe un valcel.

!!! Schita din cartea Alpinism Si Escalada Sportiva In Banat Si Oltenia e gresita pe ultimile doua lungimi, nu exista traverseu stanga ci surpromba, fisura, surplomba asa cum arata a doua schita.

Topo carte Alpinism si Escalada

Schita de la Liviu Enache contine foarte multe pasaje de artificial. In realitate se pot lega la liber 7lc din 10lc

Topo gasit pe acasa

Schita de premiera obtinuta de la Marcel Andreescu

Daca aveti completari sau mentiuni de facut la acest topo va rugam sa va logati (AUTENTIFICATI)

Buila Cheia Claia Stramba

postat de silvique
la data de 03 September 2014
viziualizat de 4599 ori

Sortati dupa tipul de catarare sau click pe pointer pentru a vedea traseul

Boulder

4643

December
2013
Escaladarea spectaculoasei succesiuni de hornuri din treimea superioara a Peretelui Bardosului
3866

March
2013
2 lungimi de coarda de gradul 7+ bine asigurate pe o fata compacta in Tancul Ascutit
3343

Muntii VALCAN - 1 traseu
Muntii PARING - 1 traseu

Toate traseele <site map>
Tastati numele traseului (autocomplete)
Careless Torque
Mina Leslie-Wujastyk climbs Careless Torque in the Peak District, England. Ron Fawcett first climbed the arête in 1987 and was waiting 25 years for a female ascent... You'll be able to see more of Mina on Careless Torque, on rock and in competitions in Light Shed Pictures' upcoming flick about her year - lightshedpictures.com/

Wideboyz climb Century Crack
Cel mai mare tavan catarat vreodata Century Crack

Petzl RocTrip - Meteora, Greece
What a fascinating stopover in Meteora... While traveling through Greece, the 2014 Petzl RocTrip altered the spacetime continuum. From October 1 to 6, surrounded by six-hundred year old hermit dwellings, RocTrippers enjoyed out-of-this-world climbing.

March
2018
Jim Bridwell va ramane nemuritor in istoria alpina pentru contributiile sale, nu numai pentru performantele din Yosemite - aproximativ 100 de trasee catarate la liber, plus rutele de A5 din peretii mari pe Half Dome și El Capitan, dar și pentru rutele alpine din Alaska si Patagonia.
1960

January
2018
Multi isi doresc sa ajunga ghid alipin, dar putini stiu cat de grea este calea. Cosmin ne povesteste cat timp, bani si energie a investit pentru a ajunge un ghid atestat UIAGM.
6380

November
2017
O desceriere a unei zone de catarat de vis: Wadi Rum - Iordania
1909

November
2017
O scurta poveste a parcurgerii traseului Salathe Wall din Yosemite, catarat de Teo Vlad si Dumitrica Vasile
4144

TOATE ARTICOLELE

September
2015

Prima noastră grupă de copii cu deficiențe de vedere, cu care lucrăm deja de doi ani, a mai trecut un prag de maturizare sportivă. După un sezon 2014-2015 plin de demonstrații și participări oficiale la competițiile locale de cățărat, din echipa Climb Again au început să se desprindă, dincolo de rezultatele terapeutice, și câteva vârfuri cu motivație pentru performanță.
8547 postat de geo_bivuac

July
2015

Pentru repararea lui va cerem ajutorul, tuturor celor care de-a lungul timpului l-ati utilizat pentru ascensiunile voastre din zona Costila si muntii Bucegi. Doar impreuna vom putea sa ii redam stralucirea, sa il putem utiliza in continuare si sa il lasam generatiilor viitoare.
5664 postat de alien

May
2014

Toata lumea viseaza sa mearga in Fisura Albastra sau alte trasee de renume din Romania dar nu face nimic in privinta acestui lucru. eCLIMB.ro te invita la catarat in marii pereti.
14257 postat de geo_bivuac

May
2015

Din luna mai 2015 va exista un nou panou de escalada indoor in Romania. Acesta va functiona in Falticeni, judetul Suceava.